Nedostatok energie, únava, vyčerpanosť.. Ako proti tomu bojovať ? 4/5 (1)

Bojovať z únavou sa dá rôznymi spôsobmi. Vždy je však potrebné zmeniť životosprávu. Na únavu existujú rôzne medikamenty, prírodné prostriedky a niekomu môže pomôcť aj psychológ.  Najmä počas zimného obdobia sa menej hýbeme a útočia na nás rôzne vírové infekcie a nedostatok slnka spôsobuje nedostatok vitamínu D. Únavu netreba brať na ľahkú váhu, najmä ak sa cítite vyčerpaný dlhodobo. Malátnosť, neschopnosť sa sústrediť a nechuť je varovanie vášho organizmu.

Aké sú hlavné príznaky únavy

– stála únava, ktorá trvá dlhšie ako desať dní

– sklon rýchlo sa rozčúliť, netrpezlivosť a depresia

– znížená schopnosť sústrediť sa

– strata záujmu o obľúbené činnosti

Aké sú iné príčiny únavy

– dehydratácia

– chýbajúce železo

– chýbajúci vitamín D

– porucha štítnej žľazy

– príliš málo spánku

– príliš veľa spánku

 

Čo nám pomôže účinne bojovať z únavou a bez využitia medikamentov:

Mlieko a mliečne výrobky

Mlieko má množstvo zdraviu prospešných bielkovín, cukrov, tukov , minerálov, vitamínov a stopových prvkov, ktoré sú dôležité pre správne fungovanie imunitného systému. Zdravý imunitný systém nás aktívne bráni pred únavou. V mlieku je tiež vitamín D – tento vitamín posilňuje náš organizmus pred patogénnym mikróbom. Zodpovedá tiež za reguláciu 900 génov, z ktorých mnohé riadia imunitu.

Veľmi zdravé sú tiež zakýsané mliečne výrobky, ako jogurty. Pre veľa ľudí sú lepšie stráviteľné ako mlieko. Majú tiež rôzne vitamíny  a rastové prvky, ktoré baktérie mliečneho kvasenia produkujú

Zdravé črevá

Potrava ovplyvňuje črevnú mikroflóru, tá pozitívne stimuluje zložité cukry, tzv. probiotiká. Tie pozitívne ovplyvňujú náš imunitný systém.

Zdravé jedlá

Polievky, ktoré pripravovali naše babičky – smotanové a hutné omáčky, vyprážané jedlá sú tým čo zaručuje energetický príjem, ale tieto jedlá sú štartérom priberania na váhe. Aby ste sa mohli cítiť fit, je treba si dopriať čerstvú zeleninu, ovocie, kuskus, bulgur, quinou, rastlinné mlieka či v poslednej dobe veľmi populárne smoothie. Vhodné sú tiež naklíčené potraviny – hrach, fazuľa, šošovica. Jedlá sa snažte pripravovať na pare. Vyhnite sa bielemu pečivu. Salámu vymeňte za kvalitnú šunku.

Dostatok spánku, jedla a pohybu

Keď málo spíte, nesprávne sa stravujete a nemáte žiaden aktívny pohyb, energiu nezachránia žiadne zázračné doplnky výživy. Ak sa chcete skutočne vyhnúť únave, treba sa zamerať na zdravý životný štýl. Ten spočíva v základných atribútoch – v primerane dlhom spánku, pravidelnej a na vitamíny bohatej strave, treba piť čistú vodu, alebo prírodné šťavy, a je potrebné sa venovať aktívnym športovým aktivitám.

Čo sa dá robiť proti únave

Obklopte sa slnečnými farbami

Farby v miestnostiach, v ktorých sa zdržiavate výrazne ovplyvňujú našu psychiku. Veselé farby, doplnky v podobe prírodných materiálov pozitívne oživia priestor. Spätosť s prírodou vám urobí dobre. Oranžová, hrášková zelená, žltá či červená – tieto farby presvietia priestor a zvýšia životný elán.

Relax

Doprajte si dostatok odpočinku. Whirpool, sauna, alebo masáž nám veľmi efektívne pomôže v boji s únavou.

Zelený čaj

zelený čaj

Ak si zalejete šálku sypaného prírodného zeleného čaju a dochutíte ho lyžičkou medu, ten vás príjemne vzpruží.

Tento čaj podporuje látkovú výmenu, pôsobí proti voľným radikálom a udržiava krvný tlak v normálnych hodnotách. Dajte si pozor na kofein. Jedna šálka zeleného čaju môže obsahovať 10 až 50 mg kofeinu. Pre porovnanie šálka espressa obsahuje od 30 do 100 mg kofeinu.

 

 

 

Hodnotiť článok

Post Author: Michal

1
Leave a Reply

Prosím pridajte komentár

  Subscribe  
newest oldest most voted
Notify of
trackback

[…] Ak naopak trpíte dlhodobou únavou prečitajte si tento článok  […]